2011-07-01
Αναβάθμιση κεντρικής υπηρεσίας Antispam
Το Κέντρο Δικτύων του ΕΜΠ σε μια προσπάθεια να περιορίσει το φαινόμενο της ενοχλητικής και ανεπιθύμητης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (γνωστό ως spamming) ενεργοποίησε, από τις 27/6/2011, στους κεντρικούς εξυπηρετητές ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μηχανισμό σήμανσης και περιορισμού τέτοιων μηνυμάτων. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός εφαρμόζεται αποκλειστικά στην αλληλογραφία που προέρχεται από το διαδίκτυο και αποτελεί επέκταση των ήδη υπαρχόντων.
Τα μηνύματα που χαρακτηρίζονται ως ανεπιθύμητα αποκτούν σχετική σήμανση ώστε να είναι εύκολος ο διαχωρισμός από το χρήστη και τα προγράμματα που χρησιμοποιεί με κατάλληλα φίλτρα.
Συγκεκριμένα, προστίθεται η ένδειξη *****SPAM***** στον τίτλο του μηνύματος (subject header), καθώς και επιπλέον επεξηγηματικές επικεφαλίδες (mail headers), όπως οι X-Spam-Flag, X-Spam-Status, X-Spam-Level και X-Spam-Report.
Οι χρήστες της υπηρεσίας mail.ntua.gr και των υπολοίπων mail domains που φιλοξενούνται σε αυτή έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν την αυτόματη αποθήκευση των σεσημασμένων μηνυμάτων σε ξεχωριστό φάκελο με το όνομα Spam. Η ενεργοποίηση γίνεται μέσω του My Account στο my.ntua.gr ή με ισοδύναμη ρύθμιση στα φίλτρα του webmail.ntua.gr. Οι χρήστες των λοιπών υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο ίδρυμα μπορούν να απευθυνθούν στους διαχειριστές τους για ανάλογες οδηγίες.
Με ιδιαίτερα αυστηρό τρόπο αντιμετωπίζονται πλέον οι μαζικές αποστολές διαφημιστικών μηνυμάτων εγχώριας προέλευσης που παρουσιάζουν ιδιαίτερη έξαρση τον τελευταίο καιρό. Μηνύματα από τέτοιες πηγές δεν θα γίνονται αποδεκτά από τους κεντρικούς εξυπηρετητές του ιδρύματος.
Καθώς, το πρόβλημα της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας είναι εξαιρετικά σύνθετο και μεταλλάσσεται διαρκώς, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί πλήρως. Ο νέος μηχανισμός διαθέτει μεθόδους αυτόματης ενημέρωσης και προσαρμογής.
Οι χρήστες της υπηρεσίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προτρέπονται να αναφέρουν περιπτώσεις εσφαλμένης κατηγοριοποίησης μηνυμάτων προωθώντας τα συγκεκριμένα μηνύματα στη διεύθυνση report-spam@ntua.gr. Μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται στις περιπτώσεις εσφαλμένης σήμανσης έγκυρων μηνυμάτων ως ανεπιθύμητων. Τα μηνύματα είναι καλό να περιλαμβάνουν το σύνολο των επικεφαλίδων τους (επιλογή “Forward as attachment”).
Περισσότερες πληροφορίες για την υπηρεσία μπορείτε να βρείτε στις σελίδες:
Για απορίες και διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με την υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης (Helpdesk) του Κέντρου Δικτύων στον τηλ. αριθμό 210 772 1861 και την ηλεκτρονική διεύθυνση help-data@noc.ntua.gr.