English 

2011-05-25

Ανακοίνωση εκδήλωσης Σχολής ΕΜΦΕ 20/5/2011

Στις 20 Μαΐου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Ε.Μ.Π. εκδήλωση του Τομέα Μαθηματικών της Σ.Ε.Μ.Φ.Ε. με θέμα: «Προτάσεις Βελτίωσης της Διδασκαλίας των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

Ο Τομέας Μαθηματικών προχώρησε σε αυτή την πρωτοβουλία, λόγω και των πρόσφατων κυβερνητικών εξαγγελιών για το «νέο Λύκειο». Η εισήγηση που κατατέθηκε στηρίχθηκε  στη συλλογική εμπειρία πολλών ετών του Τομέα Μαθηματικών του Ε. Μ. Πολυτεχνείου. Στην εισήγηση καταγράφονται τα προβλήματα που υπάρχουν στη διδασκαλία των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως αυτά προκύπτουν από τις επιδόσεις των φοιτητών του Ε. Μ. Π.  και διατυπώνονται προτάσεις, στη βάση αρχών που πρέπει να διέπουν τη διδασκαλία και το περιεχόμενο της ύλης των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Στην εκδήλωση, την οποία χαιρέτησε ο Πρύτανης του Ε.Μ.Π. καθηγητής  Κ. Σ. Σιμόπουλος, εκφράζοντας την αμέριστη συμπαράσταση του Ιδρύματος σε τέτοιες πρωτοβουλίες, παρευρέθηκαν 65 συνάδελφοι, από τα Μαθηματικά Τμήματα του Ε.Κ.Π.Α., του Παν. Κρήτης, του Παν. Αιγαίου, τη Σ.Ε.Μ.Φ.Ε., εκπρόσωποι της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, ο Πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, εκπρόσωπος της Ο.Λ.Μ.Ε., σύμβουλοι Μαθηματικών της Δ.Ε., μάχιμοι συνάδελφοι από τη Μ.Ε. και φοιτητές της ΣΕΜΦΕ. Επίσης παρευρέθηκαν εκπρόσωποι των Σχολών Τοπογράφων και Μεταλλειολόγων καθώς και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Προπτυχιακών της ΣΕΜΦΕ.

 Στη πολύωρη συζήτηση που διημείφθη αναπτύχθηκε γόνιμος προβληματισμός στη βάση των εμπειριών των συμμετεχόντων και εκφράστηκε η βούληση όλων για συνέχιση αυτής της πρωτοβουλίας, ώστε να διαμορφωθεί μία συγκροτημένη πρόταση με κύριο στόχο την ανάδειξη του ουσιαστικού ρόλου των Μαθηματικών στο σχολείο για την κατάκτηση  κριτικής σκέψης από τους μαθητές και τη διαμόρφωση και  ορθή άρθρωση της διδασκόμενης ύλης  που να οδηγεί και στην ουσιαστική απόκτηση γνώσεων αλλά και στη δόμηση της σκέψης. Τονίστηκε επίσης ότι οι αλλαγές στην ύλη και τον τρόπο διδασκαλίας των Μαθηματικών στη Δ.Ε. είναι απαραίτητο να είναι προϊόν διαλόγου μέσω θεσμικά κατοχυρωμένων διαδικασιών με τους αρμόδιους φορείς της Εκπαίδευσης.

Για τη συστηματική μελέτη των επιμέρους θεμάτων δημιουργήθηκαν επιτροπές εργασίας με στόχο πριν το καλοκαίρι να επιδιωχθεί η καταγραφή ενός τελικού κειμένου θέσεων.  Θεωρώντας ότι σε θέματα, όπως είναι τα θέματα Παιδείας, είναι υποχρέωση όλων  των εμπλεκομένων φορέων να συμβάλλουν με προτάσεις,  οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τη διαθεσιμότητά τους για τη διαμόρφωση  θέσεων και την  ετοιμότητά τους για την ενεργή προώθησή τους  στο Υπουργείο Παιδείας.   

E- mail επικοινωνίας: afellou@math.ntua.gr